Roadtrip

Igår blev det en liten Roadtrip till Danmark med Stina, Oscar och Anders. Gick och mötte upp Stina på plaza runt 3 eftersom hon slutar jobba då, hjälpte henne att städa iordning lite, sen bar det av mot Denmark! Inte lätt det där med danska alltså, förstod ingenting när jag skulle betala så blev lite missuppfattningar, men det löste dig ju ändå tillslut :P. Köpte iallafall lite öl, vin och nån pepino som jag hört ska vara gott :). Påvägen hem blev det missförstånd för mig med språket igen, fast den här gången gällde det skånska! Vi stannade i Helsingborg för att äta, fatta inte ett ord vad hon i kassan sa, så jag gissa mig fram lite, gubben bakom i kön stod och skratta åt mig, högt också, vet inte om det var för min "östgötska" dialekt eller om det var för han tyckte jag bara var trög. men men, ingen puttning på bilen blev det heller, även fast det inte fungerade att backa (backen va trasig). Men det gjorde det hela bara lite mer spännande, det är väl så roadtrip's ska va?
Nu har jag precis kommit hem, är skapligt trött efter att ha varit uppe sen tolv tiden igår morse. Kommer nog somna gott inatt iallafall. Tycker synd om Stina som ska jobba ikväll på plaza igen.


tack för en trevlig roadtrip iallafall!:)
 
har lite bilder som jag lägger in när jag fått bilderna =)

Kommentarer
Postat av: martiiinaah

tror de va både för dialekten o pga du inte förstod hon i kassan :D

2010-05-08 @ 19:50:15
URL: http://martiiinaah.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahaha tack själv gumman :D Vill du ha bilderna jag tog? Inte för att det var speciellt många haha men men :P Skulle vi ta en fika på måndag? puss puss. ( Fan vad nice blogg du har fixat till :D)

2010-05-09 @ 14:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0