Dag 17

Idag efter praktikten akte vi till phenix park, men det var stangt tyvarr sa vi kom inte in, men man sag ratt bra nar man gick runt utanfor ocksa, det var verkligen jatte fint.. sag ut som nan skog man laser om i sagor, massa fina trad, backar, dammar, blommor , lekpark  m.m tankte pa mamma nar jag gick dar, hon skulle alskat det!  :) Eftersom det var stangt gick vi till natt "konstverk" eller jag vet inte var det var, men dar satt vi och fika o lite.. :P ni far se bilder sen nar jag kommer hem. Sag att mina larare Kerstin och Christina lamnat kommerntarer :) jag kan tyvarr inte komma in pa min hotmail :/ vet inte vad som ar fel, men kan svara pa nagra av era fragor har, ni andra kanske ocksa vill veta :D
Skillnader mellan att jobba pa forskola har och i sverige?
Det ar bada likt samtidigt som det ar valigt stora skillnader ocksa, nagra skillnader ar att har far barnen popcorn, chips och kex nastan varje dag :O och de far ocksa springa omkring och leka medans dom ater. Det ar verkligen irriternade, for jag tycker det ar sa fel! Inget halsosamt alls, de har ingen fruktstund, (de ater vall kex istallet) och jag har aldrig sett att de fatt nagra gronsaker till maten, och de barnen jag jobbar med ar 9 manader till 2 ar, sa de kan ju inte saga till heller att dom inte vill ha den har feta maten och alla sotsaker, utan dom proppar i sig utan att veta om det sjalva.
De gar nastan aldrig ut, max 1 timme per dag, ibland ingenting alls.. medans nar jag praktiserade pa en forskola i sverige sa var vi mer ute an inne. Eftersom man ar inne sa mycket blir man mycket trottare fortare, speciellt eftersom det ar sa himla litet. dom har bara ett litet rum att vara i, och da ar det kanske 7 barn och 8 larare :O vilket ocksa ar en valdigt stor skillnad. I sverige ar det ungefar 3 larare med 20  barn. sa valdigt trangt ar det, vilket jag tycker ar ett valdigt bra sjal till att ga ut, eftersom dom har en jatte stor fin park pa andra sidan vagen. Nu later det nog som att jag inte trivs. men det gor jag verkligen, for de som jobbar dar ar verkligen helt underbara (som tur ar) annars skulle man nog inte stott ut lange.


Ja jag fick nog med det mesta i det svaret tror jag :P Just det en kul grej med ar att dom har skorna pa sig inomhus har! bade dar vi bor och pa forskolan. Fast jag tar jamt av mig mina, inte pa forskolan men hemma hos familjen, dom tycker vall att jag ar lika lustig som jag tycker dom ar :P men skor nar man sitter och kollar pa tv? nej tack!
Ar det nagot mer ni vill veta om hur det ar att leva / jobba har i Dublin ar det bara att skriva sa svarar jag :D
 puss och kram <3

Kommentarer
Postat av: Martina

haa menar de:P anhållen get ba:P

2009-01-29 @ 06:23:52
URL: http://martiiinaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh blir så arg på sådant där. Stackars barn! Herregud! Jaja. Bra att ni har det bra. älskar och saknar dig!!!!!!!!!!!!!! <3

2009-01-29 @ 16:47:49
URL: http://sabbu.blogg.se/
Postat av: milla

Saknar Dig också men nu så är ni ju sanrt hemma, ska bli så kul att få se alla dina bilder. Vore ju kul om ni kunde återvända till parken när den är öppen... Vi hörs i morgon Kram Mamma

2009-01-29 @ 23:47:27
URL: http://millasblogg.bloggagratis.se
Postat av: mormor

hejsan steffi

Tack för det fina kortet som vi fick i dag.Nu får jag snart krama om dig igen välkomen hem längtar så mycket efter dig.

kramar mormor och Valle o Charlie

2009-02-05 @ 14:20:17
Postat av: Anonym

hörrni? var håller du hus`? ;)

Saknar dig massor <3

2009-02-05 @ 19:10:45
URL: http://sabbu.blogg.se/
Postat av: ellinor

Fy va jag är avundsjuk på dig :P men hoppas du har det bra! saknar dig som tusan! måste ses sen när du kommer hem! <3

2009-02-08 @ 16:08:06
URL: http://rabiessmittad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0