Dag 11

Gud vad fort dagarna går, Kosten går jättebra och träningen har jag börjat med lungt idag (vattenträning) kändes helt okej i armen, imorgon blir det gymmet igen :)
Idag gjorde jag en jättegod kesolasagne, ´gjorde lite på mitt egna vis.. man kan ju ha i nästan vad man vill tex champinjoner, broccoli, morötter osv..

Keso-lasagne: (4 port.)
1 gul löl
2 vitlöksklyftor
1/2 paprika
2 msk tomatpuré
500 g fläskfärs 10%
500 g keso (lätt)
1 zucchini
 
Gör såhär:
- Skiva zucchini med t ex en osthyvel, lägg dom på papper och salta så att så mkt vatten som möjligt försvinner
- Hacka lök och vitlök och stek tills de mjuknat i lite olja
- Blanda i paprikan och köttfärsen och stek tills köttfärsen är klar
- Ta fram en ugnsform och lägg i lager: Keso-->köttfärs--->zucchini och gör det två gånger
 
Låt stå i ugnen ca 20 min på 225 grader!
KLART!!:D Hur lätt som helst
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha du var smart att läsa receptet HUR man gjorde:) missade att det skulle vara zucchini och att man skulle skära med osthyvel.
Nästa gång ska jag med göra det :)

2013-02-12 @ 07:19:52
URL: http://binebopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0