Tredje augusti

Då sitter man här och blickar ut genom ett fönster som ger bilden av att det är höst ute. Steph går runt i huset, ser ut som hon pysslar med olika saker. Hon kommer fram till mig och säger att hon är så rastlös så att hon städar av ren frustration. "Men rent blir det iallafall". Jag nickar instämmande.

Hon är fantastisk, nu osar matdoften ut från köket. Jag vill hjälpa till, men skulle förmodligen stälpa mer än hjälpa. Så jag kan bara forsätta att blicka ut genom fönstret. Jag vet inte om det är matoset, musiken och regnet som ger känslan av att detta är en mysig söndag i oktober. Eller om det är något annat, men så känns det när jag sitter här. Och jag vet inte varför, men det känns underbart. 

4 timmar senare...

Nu har vi ätit och spelat monopol i några timmar. Inte avgjort än. Paus i några timmar nu. Lite andra grejer på G. Ha det gott!



-Du vet att det är måndag idag va?
-Nej
-Du har skrivit i bloggen att det är söndag
-Det är tisdag



// Vansinnesmannen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0