Kycklinggryta och mangosmoothi

Idag har jag gjort några matlådor, blev kycklinggryta:) Fick lite inspiration från Liza och Bines bloggar.
Jag gjorde iallafall såhär:
(3 port)

3 st kycklingfileér
4 stora Champinjoner
1 hel gul lök
2 morötter
1 burk kesella (lätt)
Vitlök, salt och svartpeppar
 
Skiva champinjoner och morötterna, hacka löken.
Dela kycklingen i lagom stora bitar
Stek först champinjonerna, morötterna och löken i ca 1msk olja (jag tog rapsolja)
Lägg sen i kyckligen och stek tills kycklingen är klar
Blanda i två vitlöksklyftor, salt och svartpeppar i kesellan och häll i stekpannan..
KLART
 
Middagen idag fick bli min favoritsmoothie! Mango-Ananas..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0