Människosyn

Har varit på utbildning idag, (fortsätter imorgon också) med LO och facket. Mycket intressant faktiskt och man förstår hur viktigt det är med fackförbund och hur mycket man faktiskt får tillbaka fast man inte tänker på det.
Vi pratade t.ex. om vilka rättigheter jag som arbetare har och vad jag kan vara med och påverka om på jobbet. Vi pratade också om människosyn och vilket diskriminerande samhälla vi faktiskt lever i.
 Tycker alla borde gå med i facket och gå en utbilding om det, för innan undrade jag också vad det var man igentligen betalade för&varför osv.

Förutom intressant kurs fick vi även god mat & fika, farligt att det finns en glass och popcorn maskin som man får gå och ta hur mycket man vill av ;O Man fick även stanna på hotellet över natten (quality ekoxen) om man ville. 
_____________________________________________________________

Om en stund ska jag och mamma till ikano en sväng. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0